Sari la conținut

Flux de aprobare in Power Automate

Hai sa vedem cum putem crea un flux de aprobare in Power Automate care sa ne scape de semnaturi pe hartii sau de salvare email in care scrie doar „Aprob” din partea manager-ului. Ca sa fie exemplul mai clar, vom crea un flux de aprobare concedii.

Flux aprobare Power Automate

Incepem direct cu finalul, poftim fluxul de aprobare. Ca sa intelegi insa cum ai putea sa il implementezi, iti recomand sa te uiti si mai sus, imaginea e sugestiva insa mai trebuie sa stii cateva lucruri.

flux aprobare power automate

Vrei sa inveti Power Automate?

Avem un curs online despre Power Automate, si inca unul despre Power Apps, chiar si un pachet de cursuri despre Power Platform. Pe langa cursuri noi facem si proiecte de consultanta, daca nu vrei sa te invatam, facem noi pentru tine.

De unde pornim

Nu stiu cum facem dar tot la tabele ajungem. Chiar daca vorbim despre diagrame si poze in Power Automate, tot trebuie sa am undeva informatiile salvate despre cererea ta de concediu. Recomandarea mea e sa folosesti o lista in SharePoint pentru asta.

Daca nu stii despre ce vorbesc, cu siguranta gasesti multe resurse online, eu vorbesc despre asta si in cursul meu online despre Power Apps.

Content approval status

In imaginea mea de mai sus, dupa cum poti sa vezi, ultima coloana se numeste content approval status. E singura coloana scrisa in EN, restul sunt in RO. Asta e pentru ca e o coloana de sistem pe care iti recomand sa o folosesti pentru a marca statusul aprobarii.

Sunt multe beneficii pentru asta, nu intru in detalii aici, va trebui sa ma crezi pe cuvant. Scurtez pentru ca simt ca va fi un articol luung.

Vezi mai jos cum poti sa activezi aceasta coloana.

Si cu asta am terminat cu SharePoint-ul, putem sa ne apucam de flux.

Cum scriem datele in SharePoint?

Teoretic noi am putea sa scriem datele direct in acea lista in SharePoint. Parca insa nu ar fi cea mai eleganta solutie. Eu as face o aplicatie simpla in Power Apps care sa ne ajute la asta. Poti sa vezi mai multe despre asta in acest articol. Noi insa o sa revenim la Power Automate, si ne apucam sa creem fluxul.

Introducere in Power Automate

Nu o sa mentionez prea multe despre Power Automate aici, presupun ca nu e prima data cand folosesti aceasta aplicatie. Daca insa esti la inceput, eu zic ca ar fi bine sa te uiti putin inainte si la acest articol.

Tip de flux

Ca si tip de flux, eu am mers pe varianta „Automated Cloud Flow”. Din experienta mea de pana acum, pare o alegere mai buna decat instant cloud flow.

Mai apoi am ales ca si trigger „when an item is created” din SharePoint. I-am dat si un nume ca sa fie bine si ca sa nu fie rau.

Dupa ce creezi fluxul vei vedea un singur pas. Cel mai probabil va aparea si un mesaj de eroare, ceva de genul invalid parameters sau invalid connection. Selectezi acel pas iar mai apoi selectezi site-ul si lista pe care o folosesti ca si trigger.

Creem aprobarea

Dupa cum poti vedea mai jos, am folosit „Start and wait for an approval” ca si actiune. Am asignat-o catre o adresa de email iar mai apoi am adaugat informatii dintre coloanele din SharePoint in email direct.

Pentru a adauga campuri din tabelul tau din SharePoint, folosim fulger-ul.

Pana in punctul acesta avem un flux care va trimite un email de aprobare catre persoana vizata de noi si o notificare pe Teams. Nu suntem insa gata, mai avem de facut cateva lucruri.

Verificam rezultatul aprobarii

Mai departe verificam daca managerul a a aprobat sau nu, si actionam in functie de asta. Avem nevoie de un fel de IF, in Power Automate ii spune condition. Vezi mai jos cum arata setarile.

Observa faptul ca acolo am scris Approve si nu Approved. Outcome-ul poate sa fie fie Approve, fie Reject.

Actualizam status aprobare

In functie de raspunsul la intrebarea de mai sus, vom pune statusul fie pe approve, fie pe reject. Facem asta folosind actiunea „Set content approval status”. La partea de Id vei pune ID-ul din trigger.

Trimitem un email de notificare

Am putea sa ne oprim aici, dar ar fi logic sa adaugam si un pas in care sa notificam persoana care a facut cererea ca aceasta a fost aprobata sau nu. Poti face asta cu o actiune de genul send email notification sau send an email v2, care vrei si tu.

Te las pe tine sa te descurci aici. Mentionez doar faptul ca la to o sa vrei sa dai un click pe enter custom value si mai apoi sa adaugi acolo din SharePoint „Created by email”.

Si cam atat

Mai jos poti vedea un flux de aprobare in Power Automate pe un singur nivel.

flux aprobare power automate

Vrei sa inveti Power Automate?

Avem un curs online despre Power Automate, si inca unul despre Power Apps, chiar si un pachet de cursuri despre Power Platform. Pe langa cursuri noi facem si proiecte de consultanta, daca nu vrei sa te invatam, facem noi pentru tine.

In cazul in care te intrebi, da, am luat cu copy paste de mai sus. 🙂

Ai intrebari?

Te asteptam in comunitatea onLearn sa povestim mai multe.

.

Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de comunitate a site-ului, te asteptam acolo.

Comentarii

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *