Sari la conținut

Functia DROP in Excel

  • Excel

Functia DROP in Excel ne poate ajuta sa eliminam randuri de sus sau de jos dintr-un tabel. Poate fi ceva interesant de folosit impreuna si cu alte functii care genereaza tabele in Excel, cum ar fi FILTER sau GROUP BY.

Vezi mai jos un demo scurt

Sintaxa

Avem in felul urmator:

=DROP(array, rows, [columns])

Cand te uiti la parametri, tine cont ca functia asta elimina randuri / coloane fie de sus, fie de jos:

  • array: tabelul pe care il iei ca si baza
  • rows: numarul de randuri pe care vrei sa le elimini, daca scrii valori pozitive, le elimini de sus, daca scrii valori negative, le elimini de jos
  • columns (optional): si aici scrii tot un numar, dupa modelul de la rows de mai sus

Sper ca te-ai prins pana acum ca acolo unde un parametru este scris intre [ ] in Excel, inseamna ca este optional.

Cand o folosim?

Cred ca am spus asta si in video, nu am eu toate raspunsurile si ideile. Chiar sunt curios unde ai folosi tu aceasta functie, hai pe YouTube in sectiunea de comentarii si spune-ne si noua.

Pun si eu mai jos o lista de idei:

  • Cand vrei sa scapi de capul de tabel
  • Cand vrei sa elimini randul de total de jos
  • Combinat cu functia FILTER pentru a face niste extrageri de date intr-un mod mai ciudat pe care nu neaparat pot sa il estimez acum

Ai o intrebare?

Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de forum a site-ului, te asteptam acolo.