Avem 2 functii mai noi in Excel. Acestea se numesc GROUPBY si PIVOTBY si vin ca sa faca concurenta optiunii Pivot Table. Vezi mai jos un demo, hai sa vedem daca ne ajuta cu ceva si cum ar trebui sa le folosim.
GROUPBY si PIVOTBY in Excel
Pivot Table in Excel
Dupa cum iti spuneam si in video, face mult mai mult sens ceea ce aberez acolo daca nu e prima data cand auzi despre Pivot Table in Excel. Daca inca nu stii despre ce vorbesc aici, pune-te cu burta pe site si vezi si articolul de mai jos
Pivot Table in Excel – tot ce trebuie sa stii – onLearn
Ok, acum ca am trecut de asta, hai sa luam functiile pe rand.
Functia GROUPBY
Ca si sintaxa avem asta:
GROUPBY(row_fields,values,function,[field_headers],[total_depth],[sort_order],[filter_array])
Incerc sa le iau pe rand mai jos:
- row_fields: aici selectam coloana in functie de care vrem sa facem sumarizarea; ceea ce am pune in rows intr-un pivot
- values: coloana pe care am vrea sa o sumarizam; asta am pune la values in pivot
- function: ce fel de sumarizare vrem sa facem (SUM, AVERAGE, etc.)
- field_headers (optional): daca vrem sau nu cap de tabel
- total_depth (optional): daca vrem totaluri / subtotaluri
- sort_order (optional): aici punem numarul corespunzator coloanei in functie de care vrem sa facem sorarea; daca vrem de la mic la mare punem de ex. 1, iar daca vrem de la mare la mic punem -1
- filter_array (optional): daca vrem putem face si filtrare aici; in video eu am scris aici urmatorul lucru: G:G>0 – voiam sa vad doar randurile unde profitul este pozitiv
Functia PIVOTBY
Sper ca esti pregatit(a) aici avem o gramada mai mare de parametri:
PIVOTBY(row_fields,col_fields,values,function,[field_headers],[row_total_depth],[row_sort_order],[col_total_depth],[col_sort_order],[filter_array])
Oare citeste cineva ce scriu eu pe aici sau scriu doar pentru SEO, cine stie. Hai sa luam fiecare parametru pe rand:
- row_fields: aici selectam coloana in functie de care vrem sa facem sumarizarea; ceea ce am pune in rows intr-un pivot
- col_fields: similar cu ceea ce avem mai sus, cu mentiunea ca e ceea ce am pune in coloane intr-un pivot
- values: coloana pe care am vrea sa o sumarizam; asta am pune la values in pivot
- function: ce fel de sumarizare vrem sa facem (SUM, AVERAGE, etc.)
- field_headers (optional): daca vrem sau nu cap de tabel
- row_total_depth (optional): daca vrem sau nu subtotaluri sau grand total la randuri
- row_sort_order (optional): aici punem numarul corespunzator coloanei in functie de care vrem sa facem sorarea; daca vrem de la mic la mare punem de ex. 1, iar daca vrem de la mare la mic punem -1
- col_total_depth (optional): daca vrem sau nu subtotaluri sau grand total la coloane
- col_sort_order (optional): pe acelasi principiu ca si row_sort_order de mai sus, doar ca e pentru coloane
- filter_array (optional): daca vrem putem face si filtrare aici; in video eu am scris aici urmatorul lucru: G:G>0 – voiam sa vad doar randurile unde profitul este pozitiv
Disponibilitate
La data publicarii acestui articol, ambele functii erau disponibile pe canalul de beta din varianta de Office pa baza de abonament. Vor ajunge si la tine in cateva saptamani cel mai probabil daca nu ii tot dai postpone ori de cate ori iti cere Office sa faca update.
Radu este fondatorul onLearn si autorul majoritatii articolelor de pe acest site. Cand nu scrie sau nu inregistreaza vreun tutorial e in sala de curs sau lucreaza pe proiecte de consultanta ca sa invete lucruri noi.
Ai o intrebare?
Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de forum a site-ului, te asteptam acolo.