Cum as putea sa centralizez datele din mai multe sheet-uri in Excel? Aceasta intrebare o aud destul de des la cursuri, mi-am dat seama (spre surprinderea mea) ca inca nu i-am dat un raspuns aici pe site. Asa, ca hai sa vedem cum sa facem rapid aceasta centralizare.
Centralizare sheet-uri in Excel
Despre Power Query
Dupa cum iti spuneam si in video, am folosit Power Query pentru asta. Daca ti se pare un subiect interesant, vezi mai jos cateva link-uri utile:
- Introducere in Power Query
- Curs online Power Query
- Curs Excel avansat (contine cursul online despre Power Query)
De unde incepem
Presupunem ca avem mai multe tabele de acest fel intr-un fisier in Excel. Fiecare tabel de acest fel este intr-un sheet separat.
Get data – Power Query
Primul lucru pe care l-am facut si in video a fost ca sa inchid fisierul pe care as vrea sa il centrlizez. Stiu ca suna ciudat, insa e mai simplu sa facem centralizarea intr-un alt fisier folosind Power Query.
Power Query este pe scurt optiunea din Excel care iti permite sa faci import de date din surse externe. Noi o sa folosim aici optiunea de „import din folder”.
In pasul urmator o sa folosim „transform data”. Nu am mai pus o imagine, gasesti tu butonul. Dupa asta vom ajunge in Power Query editor unde vom face centralizarea efectiva.
Nu ne intereseaza aici decat coloana de content, motiv pentru care le eliminam pe restul.
Functia Excel.Workbook
Aici intervine partea putin mai tehnica. Ca sa transformam datele din formatul binar in cel tabelar, avem nevoie sa creem o coloana custom si sa scriem o formula pentru asta. Vezi cu rosu cum poti adauga o coloana custom, sub imagine am pus si formula.
Excel.Workbook([Content])
Extinde si extinde
Daca ai rezolvat cele de mai sus, de aici incolo lucrurile sunt simple, trebuie doar sa folosesti de 2 ori optiunea de „expand”. Adica acele 2 sageti pe care le vezi si tu pe ecran. Dupa ce faci asta prima data vei vedea toate sheet-urile, iar mai apoi tabelele efective.
Tine cont ca eu am sters acea coloana care continea date binare, nu mai avem nevoie de ea.
Retusuri de final
Tabelul arata acum cam asa:
Mai raman de facut doar cateva retusuri pentru ca datele sa arate ok centralizate:
- Randul 1 sa il punem ca si cap de tabel. Vezi optiunea „use first rows as headers” din home din Power Query editor.
- Fiindca se va repeta capul de tabel de mai multe ori, va fi nevoie sa il filtram afara. Pentru asta pe orice coloana debifam optiunea care poarta numele acelei coloane. Eu, de exemplu, am debifat Nr. crt. din prima coloana.
Si cam atat, felicitari daca ai reusit sa urmezi pasii pana la final, mai ales daca ti-a si iesit. 🙂
Radu este fondatorul onLearn si autorul majoritatii articolelor de pe acest site. Cand nu scrie sau nu inregistreaza vreun tutorial e in sala de curs sau lucreaza pe proiecte de consultanta ca sa invete lucruri noi.
Ai o intrebare?
Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de forum a site-ului, te asteptam acolo.