Sari la conținut

Centralizeaza mai multe randuri intr-o singura celula in Excel

  • Excel

Cum pot centraliza informatia din mai multe celule in Excel? Vezi ca vreau sa fie pe randuri diferite.

Rar se intampla ca sa primesc intrebari despre Excel de la sotia mea. De obicei ma intreaba daca am sunat pe cineva de ziua lui, daca am luat paine sau cand ma intorc de la tura cu bicicleta. Musai era sa imortalizez intrebarea de mai sus, cine stie cati ani vor mai trece pana la urmatoarea intrebare.

Sa stiti ca i-am raspuns ei in primul rand, dar pun o adaptare a raspunsului si in video-ul de mai jos.

Centralizare cu line break

Si in cazul meu prima reactie a fost ca nu ar fi cel mai bine sa ai mai multe informatii intr-o singura in celula in Excel. M-am linistit cand mi-a explicat ca e vorba despre niste notite.

Formula concreta o poti vedea mai jos, impreuna cu niste explicatii.

=TEXTJOIN(CHAR(10),TRUE,B2:B7)

Functia TEXTJOIN

Seamana cu CONCATENATE / CONCAT, cu mentiunea ca pot centraliza usor mai multe celule odata fara sa fie nevoie sa le scriu una cate una. Cei care ma cunosc stiu ca sunt destul de lenes.

Drept e insa ca e o functie mai noua in Excel, functioneaza doar in versiunile de dupa 2019. E putin amuzant cand zic mai nou cand ma refer la o versiune din urma cu 5 ani. 🙂

CHAR(10)?

Poate te intrebi care e povestea cu CHAR(10) din formula. Raspunsul e simplu, este modul meu in care ii spun Excel-ului ca vreau sa imi adauge un rand liber ca si separator.

.

Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de comunitate a site-ului, te asteptam acolo.

Comentarii

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *