Sari la conținut

Imprimare in Excel: tot ce trebuie sa stii

  • Excel

Cum fac sa incapa tot tabelul pe pagina atunci cand printez in Excel? Cum pot face sa repet capul de tabel pe fiecare pagina? Cum adaug un logo in antet?

Intrebarile de mai sus sunt foarte relevante cand vorbim despre imprimare in Excel. Hai sa dam un raspuns, si daca tot suntem la subiectul imprimare, hai sa vedem care ar fi lucrurile importante pe care ar trebui sa le stim.

Imprimare in Excel

Radu, cum adica „tot ce trebuie sa stiii”?

De obicei video-urile pe care le fac sunt scurte si la obiect. Multa lume imi spune ca sunt chiar prea scurte (si ca vorbesc cam repede – ardelean atipic). 🙂

Acest articol e putin mai diferit. Nu mi-am propus sa fiu neaparat foarte scurt si la obiect, ci mai degraba sa iti spun cam tot ce ar fi de spus despre imprimare in Excel din punctul meu de vedere.

Imprimare in Excel: Video

Evident ca am facut un video despre tema asta, pe care te invit sa il urmaresti. Daca preferi continutul scris si nu iti place vocea mea (pot sa inteleg asta), am si o versiune scrisa mai jos.

Curs online: MS Excel Extended

Ca si multe video-uri si articole pe care le pun aici pe site, si acesta face parte dintr-un curs online despre Excel, MS Excel Extended. Vei gasi acolo, pe langa video-uri ca si acesta, si fisiere de lucru unde poti sa vezi cat de bine ai inteles ceea ce iti explic. De asemenea vei gasi acolo si un loc unde poti sa pui intrebari specifice despre Excel. 

Varianta scrisa

In video raspund la urmatoarele intrebari:

Cum fac ca sa imi incapa tot tabelul pe o pagina?

Daca ai o versiune de Office mai noua de 2010, e foarte simplu. Dupa ce dai print (CTRL+P) vei vedea in partea stanga mai multe optiuni. Te intereseaza sa le gasesti pe cele de „Scaling”.

Imprimare in excel 1

Daca inca esti pe Office 2007, e putin mai complicat. E nevoie sa mergi in page setup si sa cauti zona de „scale to fit”. Daca ai un tabel de 1000 de randuri si 17 coloane vei vrea sa ii spui sa il faca sa incapa pe o pagina ca si latime si sa lasi necompletat la „by pages tall”.

Imprimare in Excel 2

Cum repet capul de tabel pe fiecare pagina?

Simplu, calculezi cate randuri incap pe o pagina si adaugi capul de tabel de cate ori e nevoie.

Simplu, cauti butonul magic „Print titles” din tab-ul page layout. Dupa ce intri acolo, Excel-ul te va intreba care sunt randurile care vrei sa se repete pe fiecare pagina -> „Rows to repeat at top”.

Imprimare rand de sus excel 3

Cum printam doar o parte din document?

Aici iti dau un raspuns scurt, selectezi ceea ce vrei sa listezi, si apoi schimbi din „Print active sheets” in „Print selection”.

Imprimare in excel 3

Cum adaugam un logo in antet si apoi cum il facem mai mic daca e cazul?

Cum adaugam numarul paginii in subsol?

Aici e vorba practic despre lucru cu header si footer in Excel. In primul rand, ar fi bine sa te muti in page layout view (dreapta jos, langa partea de zoom).

antet in excel 2

Dupa ce ajungi acolo, vei vedea ca e foarte usor sa dai un click pe antet sau subsol, iar dupa asta sa iti alegi din „Header and Footer Tools” imaginea pe care vrei sa o pui in antet sau numarul paginii pe care vrei sa il pui in subsol.

antet in excel

Ai o intrebare?

Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de forum a site-ului, te asteptam acolo.