Majoritatea dintre noi suntem obisnuiti cu header si footer cand vine vorba de MS Word. Le folosim pentru a adauga antetul firmei, numarul paginii sau orice alt element pe care il vrem repetat obsesiv pe fiecare pagina.
Cand vine vorba de Excel, cred ca sunt multi care nici macar nu stiu ca avem header si footer in Excel. Spun asta pentru ca vad multe documente care arata in aces fel:
Facem noi ce facem si inventam un header, solutia mea de mai sus functioneaza destul de ok, intrebarea e urmatoarea:
Ce facem daca avem mai multe pagini si am vrea antetul sa se repete pe fiecare pagina?
Bun, hai sa vedem atunci cum functioneaza header si footer in Excel.
Page layout view
Ca sa vedem header and footer e nevoie sa mergem in page layout view, din tab-ul view.
Daca vrem sa adaugam un header, oare ce ar trebui sa facem? intrebare de 100 de puncte. Hint: click to add header.
Bai Radu, grele intrebari pui si tu
Ce elemente putem adauga
Ne gandim la text si imagini cand vorbim de header si footer, Excel are insa o „debara” mai mare de lucruri pe care le putem adauga acolo. Ca sa le vedem pe toate e nevoie sa deschidem meniul contextual (vezi imaginea de mai jos, Header and Footer Tools).
Vedem ca putem adauga in antet urmatoarele elemente:
Da, chiar si ora actuala si numele documentului.
In incheiere
Cam atat deocamdata, te las sa testezi header si footer, nu exagera totusi cu imprimatul 🙂 .
Radu este fondatorul onLearn si autorul majoritatii articolelor de pe acest site. Cand nu scrie sau nu inregistreaza vreun tutorial e in sala de curs sau lucreaza pe proiecte de consultanta ca sa invete lucruri noi.
Ai o intrebare?
Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de forum a site-ului, te asteptam acolo.