Daca ati inceput sa lucrati cu Pivot Table-uri probabil ca v-ati lovit de problema in modul cum sumarizeaza datele.
Vreau sa sumarizez informatia din tabel in functie de luni sau ani si in Pivot imi apare in functie de zile, ceva de genul
Rezolvarea din topor
Si eu m-am lovit de problema asta, rezolvarea mea a fost simpla si ineficienta, am adaugat inca o coloana in care am scris luna / anul (dupa caz).
Recunosc, nu e a fost cea mai buna abordare, sa adaug coloane care nu sunt necesare. Hai recunoaste ca si tu ai facut la fel 🙂 .
Alternativa
Exista o alternativa mult mai usoara si mai rapida, facilitatea de grupare a valorilor de tip data intr-un pivot table. La asta ma refer:
Pot sa grupez datele pe ani, trimestre, luni, etc. In cazul meu ma intereseaza sa fie in functie de luni.
Rezultatul e urmatorul:
Bun, sper ca ne-am inteles, fara coloane in plus inutile pe viitor.
Download
Descarca documentul pe care l-am folosit eu.
Radu este fondatorul onLearn si autorul majoritatii articolelor de pe acest site. Cand nu scrie sau nu inregistreaza vreun tutorial e in sala de curs sau lucreaza pe proiecte de consultanta ca sa invete lucruri noi.
Ai o intrebare?
Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de forum a site-ului, te asteptam acolo.
Pingback: Cum sa inveti Excel – 20 pasiexcelninja.ro | excelninja.ro
Pingback: 22 de trucuri Excel - de la Filtre la Macro - excelninja.ro
Comentariile sunt închise.