Sari la conținut

Gruparea datelor intr-un Pivot Table

  • Excel

Daca ati inceput sa lucrati cu Pivot Table-uri probabil ca v-ati lovit de problema in modul cum sumarizeaza datele.

Vreau sa sumarizez informatia din tabel in functie de luni sau ani si in Pivot imi apare in functie de zile, ceva de genul

Grupare date pivot

Rezolvarea din topor

Si eu m-am lovit de problema asta, rezolvarea mea a fost simpla si ineficienta, am adaugat inca o coloana in care am scris luna / anul (dupa caz).

Grupare date pivot

Recunosc, nu e a fost cea mai buna abordare, sa adaug coloane care nu sunt necesare. Hai recunoaste ca si tu ai facut la fel 🙂 .

Alternativa

Exista o alternativa mult mai usoara si mai rapida, facilitatea de grupare a valorilor de tip data intr-un pivot table. La asta ma refer:

Grupare date pivot

Pot sa grupez datele pe ani, trimestre, luni, etc. In cazul meu ma intereseaza sa fie in functie de luni.

Grupare date pivot

Rezultatul e urmatorul:

Grupare date pivot

Bun, sper ca ne-am inteles, fara coloane in plus inutile pe viitor.

Download

Descarca documentul pe care l-am folosit eu.

Ai o intrebare?

Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de forum a site-ului, te asteptam acolo.

2 comentarii la „Gruparea datelor intr-un Pivot Table”

  1. Pingback: Cum sa inveti Excel – 20 pasiexcelninja.ro | excelninja.ro

  2. Pingback: 22 de trucuri Excel - de la Filtre la Macro - excelninja.ro

Comentariile sunt închise.