Din cand in cand mai prezentam o functie noua aici pe site. De data asta vorbim despre functia TAKE in Excel, o functie care poate sa iti preia primele / ultimele randuri / coloane dintr-un tabel in Excel. Multe / in stanga, hai sa vedem cum putem sa o folosim.
Functia TAKE in Excel
Sintaxa
Avem urmatoarea sintaxa pentru aceasta functie:
=TAKE(array, rows, [columns])
Dupa cum am mentionat inca de la inceput, functia are ca scop sa iti pastreze primele sau ultimele randuri / coloane, avand asta in vedere, parametrii sunt usor de explicat:
- array: tabelul de unde vrei sa pastrezi informatia
- rows: cate randuri vrei sa pastrezi; daca pui valori pozitive va pastra de la inceput, daca pui valori negative pastreaza de la final
- columns (optional): cate coloane vreau sa pastrez, se aplica aceeasi logica ca si mai sus cu valorile pozitive si negative
Unde ar fi utila aceasta functie?
Exact aceasta e intrebarea pe care as vrea sa ti-o pun si eu tie. Daca ai vrei idee, hai aici si las-o in zona de comentarii.
Ca si raspuns la intrebarea de mai sus, am facut o lista:
- Cand ai un tabel sortat si vrei sa aduci in alt sheet un top 10 sau ceva asemanator
- Cand ai un tabel cu 10 coloane de care ai nevoie si inca 20 de care nu ai nevoie
- Cand vrei sa scrii un articol nou pe site si nu ai alte subiecte 😛
Atat s-a putut, e vineri dimineata, octombrie, ploua si eu sunt cam racit.
Vrei sa inveti Excel?
Vezi mai jos ce cursuri avem pentru tine:
PS: daca ma gandesc bine, un nume mai potrivit pentru aceasta functie ar fi fost KEEP.
Radu este fondatorul onLearn si autorul majoritatii articolelor de pe acest site. Cand nu scrie sau nu inregistreaza vreun tutorial e in sala de curs sau lucreaza pe proiecte de consultanta ca sa invete lucruri noi.
Ai o intrebare?
Daca ai ajuns pana aici cautand sectiunea de comentarii, sa stii ca aceasta nu exista :). Poti insa ca sa ne pui intrebari in partea de forum a site-ului, te asteptam acolo.